lördag 16 augusti 2008

Mycket har hänt


Oj Oj Oj vad jag har varit dålig på att uppdatera min blogg, det har ju hänt en hel del i sommar. Jag fyllde 35år!!

Och tyvärr så dog vår älskade Matilda 17 år gammal dagen innan jag fyllde år. Det har ju varit på gång länge..vi märkte ju att hon började bli riktigt senil. Först var det bara lite gulligt, hon som alltid har avskytt barn glömde nu helt bort det och började tigga!! så fort det var någon i närheten, hon har ju alltid bara sprungit och gömt sig innan och absolut inte ätit något som inte var torrfoder så kvittade det vad man gav henne. Den sista tiden började hon äta allt! Satt bakom Janisa vid matbordet och tiggde





Men sen så glömde hon var lådan var och började kissa lite överallt, och visst även om det var jobbigt att springa och leta kisssefläckar så tyckte jag inte att det var så farligt, men sen till slut så låg hon på bordet och kissade på sig och då kände jag att det nog var dags att tänka på veterinären....men usch så jobbigt beslut, men jag var ju rädd att hon skulle vara sjuk på ett eller annat sätt...och för en 17 år gammal katt är det ju inte så mycket att göra.

Men usch som jag har bölat, hon var verkligen världens bästa katt!! Alltid jättesnäll, har aldrig rivit, bitit eller nånting...en efter en har dom "gamla" djuren dött här, men Matilda var först och hon stannade sist..

Älskar dig för alltid gumman!! Du finns i våra hjärtan
Matilda och Putte (som med är djupt saknad, han dog av sorg när vår förra hund dog)
Matilda som har gått in i marsvinens bur för att smaka på höet :)

Inga kommentarer: